บทคัดย่อเรื่องที่ 4- Building Capacity to Support Students with Autism Spectrum Disorder: A Modular Approach to Intervention

Building Capacity to Support Students with Autism Spectrum Disorder: A Modular Approach to Intervention

         There is a large gap between research-based interventions for supporting children with autism spectrum disorder (ASD) and current practices implemented by educators to meet the needs of these children in typical school settings. Myriad reasons for this gap exist including the external validity of existing research, the complexity of ASD, and constraints on service delivery systems. Thus, a systematic approach is needed to adapt research-based interventions for use in typical school settings. One way to address these challenges is a modular intervention framework. In this article, we describe how a modular intervention framework could be implemented in schools. A case study is used to illustrate implementation of the framework.

https://eric.ed.gov/?q=Research+for+student+support+system&pg=3&id=EJ1172821

ความคิดเห็น

โพสต์ยอดนิยมจากบล็อกนี้

ปัจจัยที่ส่งผลต่อการดำเนินงานระบบดูแลช่วยเหลือนักเรียนของโรงเรียนมัธยมศึกษา สังกัดสำนักงานเขตพื้นที่การศึกษามัธยมศึกษาในเขตกรุงเทพมหานคร